Leren en ontwikkelen bij Schiphol

Haal meer uit je talent

Schiphol verbindt jouw wereld. Met de beste mensen en in trotse samenwerking, maken we reizen veilig en verantwoord. Maar hoe blijven jij en je collega’s de beste? Hoe blijf je vakbekwaam? En hoe bereik je jouw ambities?
Wij zijn ervan overtuigd dat jouw ontwikkeling bijdraagt aan de ontwikkeling van Schiphol. Door je als persoon en als team continu te verbeteren, haal je het beste uit jezelf én je werk.

GROW Conversations

Bij Schiphol geloven we in de kracht van talent, groei en werkplezier. Daarom voeren alle medewerkers vanaf maart 2025 elk kwartaal een GROW Conversation met hun leidinggevende. Deze gesprekken vervangen de traditionele beoordelingscyclus en leggen de nadruk op ontwikkeling, samenwerking en welzijn.

Wat maakt GROW Conversations uniek?

  • Jij staat centraal: als mens én professional.
  • Positieve benadering: gebaseerd op vertrouwen en eigen verantwoordelijkheid.
  • Eenvoud en transparantie: een eerlijk proces dat voor iedereen werkt.
  • Focus op groei: feedback en leren zijn vanzelfsprekend.

De 4 pijlers van GROW:

  • Goals – Wat draag ik bij?
  • Reality – Waar sta ik nu, wat is mijn talent?
  • Opportunities – Wat wil ik bereiken?
  • Wellbeing – Hoe gaat het met mij?

Met GROW Conversations creëren we een cultuur waarin medewerkers worden gestimuleerd om te leren, te groeien en hun unieke talenten in te zetten. Zo zorgen we samen voor een Schiphol waar ontwikkeling, werkplezier en prestaties hand in hand gaan.

Persoonlijke ontwikkeling
Heb je meer behoefte aan inzicht in jezelf: wat voeg jij toe, wat drijft jou, waar krijg je energie van en waar liggen jouw ontwikkelkansen voor een optimale performance, nu en in de toekomst? MijnTalent helpt jou om te ontdekken waar jouw kracht zit, wat je te bieden hebt en waar onytwikkelkansen liggen. Hoe beter je jezelf kent, hoe beter je keuzes kunt maken. Om zo met nog meer plezier te werken en optimaal te performen.

Binnen ‘Mijn Talent’ bieden we 2 online assessments aan van onze partner Assessio Bloom:
  • Persoonlijke Ontwikkeling scan: deze scan biedt houvast voor je verdere ontwikkeling en de keuzes die je maakt in je werkende leven.
  • Learning Agility Scan: met deze scan ontdek waar jouw ontwikkelkansen liggen om optimaal te performen, nu en in de toekomst!

Daarnaast bieden we ook coaching aan op persoonlijke en professioneel vlak bijvoorbeeld d.m.v. loopbaancoaching. Binnenkort kan je ook online leren met GoodHabitz bij ons!

Schiphol Learning Hub

De Schiphol Learning Hub maakt leren en ontwikkelen voor jou en je collega’s toegankelijker. Met de leeractiviteiten uit de Schiphol Learning Hub blijf jij:
Fit for Roster – Voldoe aan de wettelijke en vanuit Schiphol gedefinieerde vereisten om je functie uit te mogen oefenen.
Fit for Teamwork – Bundel je talent met jouw collega's en weet van elkaar wat ieders talent is.
Fit for Future – Blijf jezelf vernieuwen en kies een training uit de catalogus.

Training onbewuste vooroordelen

Schiphol heeft de ambitie een integere en inclusieve organisatie te zijn. Een organisatie waarin je gewaardeerd wordt om wie je bent en waarin iedereen zich veilig voelt en zich durft uit te spreken (Speak Up). Om deze ambitie verder vorm te geven, hebben we een speciale training ontwikkeld. De training is gemaakt in samenwerking met een aantal Schiphol-collega’s. Doel van de training is om inzicht te geven in je eigen onbewuste vooroordelen en de gevolgen die deze vooroordelen kunnen hebben voor bijvoorbeeld je besluitvorming.

Masterclass Airports & Airlines Strategy

Deze masterclass verbreedt je kennis over de (commerciële) aviation industry, en stelt je in staat om het speelveld en de complexiteit beter te begrijpen. De interactieve en verbindende insteek daagt je uit om actief bij te dragen en zorgt dat je met én van je collega’s leert.Je wordt meegenomen in de historie, de stand van zaken en de relevante trends en ontwikkelingen rondom luchthavens en luchtvaartmaatschappijen. Welke afwegingen spelen een rol bij het bepalen van een strategie voor een luchthaven, en voor een airline? Wat zijn de belangrijkste stakeholders? En hoe interacteert dit met elkaar?